środa, 19 czerwca 2013

MMS - lato 2013 jak zrobić wykrój bluzki

Bardzo się cieszę, że wykrój na legginsy cieszy sie popularnością :)
Będzie mi niezmiernie miło, jeśli podeślecie mi zdjęcia - zrobię z nich mały kolaż ku potomnym :D

Skoro legginsy już opanowane - czas uszyć coś na górę :)

No ale od początku - WYKRÓJ

Są dwa sposoby, na pozyskanie wykroju podstawowego bluzki...
1-odrysować wykrój z gazety typu Burda (jest m.in w numerze poświęconym dzieciom 1/2011)
2-samemu go zrobić :)

Na pewno są bardziej skomplikowane metody (typu zebrać wszystkie miary i cyrklem narysować krzywe) ale po co skoro najprostszy sposób tak samo się sprawdza?? :) 
Dziecięce figury nie posiadają jeszcze krągłości przez co szycie dla nich jest prostsze :)

A więc potrzebujemy bluzki, która aktualnie leży na naszym dziecięciu jak ulał.
Rozkładamy na papierze i obrysowujemy zaznaczając, w którym miejscu zaczyna się dekolt, tak jak na zdjęciach poniżej.




Wycinając krój dodałam po ok 7mm na szwy (bo 7mm ma rozstaw stopki do szycia w mojej maszynie)
Odrysowałam drugi taki sam z zaznaczonym dekoltem (dekolt od t-shirta można trochę pogłębić)




Mój wykrój ma już w zapasie naddatek na szwy - to ułatwia o tyle, że niestety kilka razy już mi się zdarzyło zapomnieć i pociąć materiał bez zapasu :D

Tak więc mamy już wykrój potrzebny na uszycie tuniki/bluzki/sukienki na ramiączkach :) Chociażby o takich:


Do pełni szczęścia potrzebne nam tylko rękawy :) je też można samemu zrobić używając zwykłego t-shirta - nie wiem czy tak fachowo się to robi, w każdym razie kiedy to odkryłam, to szycie rękawków stało się samą przyjemnością :)


Odrysowujemy kształt rękawka.


Teraz potrzebna nam ekierka, dzięki której będzie nam łatwiej uzyskać kąt 90 stopni.
Zobaczcie jak za pomocą dwóch prostopadłych do siebie linii można uzyskać kształt rękawa gotowego do wszycia.


Na pewno zauważyłyście, że na dole dorysowałam mały łuk - jest on niezbędny jako łącznik rękawa z zapasem potrzebnym do wszycia rękawa do bluzki. Powinien mieć ok 1/2cm długości. Ja to robię zawsze na oko :)


Na zdjęciu powyżej widać już odrysowany na czystej kartce rękaw - przekopiowałam tylko zewnętrzne linie, bo wewnętrzne są już nieistotne. Odrysowując rękaw mamy tylko połowę potrzebnego wykroju, dlatego trzeba bliźniaczy dorysować wzdłuż przerywanej linii widocznej na zdjęciu ( po bokach dodałam 7mm na szwy)

Taraaaaa :) GOTOWE!!

To co właśnie stworzyłyście to baza - ja z niej szyłam wszystkie Gabrysi sukienki, bluzki, sweterki :)
W kolejnych postach będę pokazywać jak zszyć te części razem :) więc mam nadzieję, że będziecie już wtedy miały przygotowane wykroje :)

Wczoraj skończyłam taką oto bluzkę dla Gabrysi, właśnie za pomocą tego wykroju :)


Bluzka powstała z męskiej koszuli, kupionej w SH za 1zł!

Dla mam chłopców też mam niespodziankę :) jutro przyjeżdża do mnie na kilka dni mały model i  mam nadzieję uszyć mu jakąś fajną bluzkę, co oczywiście nie omieszkam, krok po kroku wam pokazać :) także trzymajcie kciuki!!

Tymczasem wykonajcie wykrój - za kilka dni pokażę Wam jak uszyć bluzkę z niewidzialnymi szwami w środku :) zapinaną z tyłu na kryty zamek m.in taką jak ta : 


Miłego popołudnia!
U nas właśnie jest 32 stopnie w cieniu uffff :)

42 komentarze:

  1. No i kolejny mega prosty sposób na obszycie dzieciaczka :) Ja czekam na tą kolejną lekcję, choć nie wiem czy wcześniej nie będę musiała coś wykombinować, bo mnie czas gna, a w planach wyjściowa sukienka dla małej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sukienkę będzie można spokojnie uszyć na podstawie następnego postu :)
      mam jutro trochę obowiązków i nie wiem czy przed piątkiem uda mi się przygotować kolejny tutorial :) zależy mi, żeby wszystko było dobrze przemyślane, a przygotowanie postu plus robienie zdjęć, opisów to wszystko wymaga czasu - czasem i 2 godziny nad tym siedzę :)

      Usuń
    2. Oj dobrze cię rozumiem, jak się zasiądzie przy komputerze i trzeba to wszystko przekazać to czas pędzi jak szalony

      Usuń
  2. Odrysowywanie krojów od innych ubrań to dla mnie codzienność, bo niestety nie mam dostępu do gazet typu Burda. Największe problemy miałam zawsze z rękawami - jestem ciekawa jak poradzę sobie z Twoją propozycją i jakie będą efekty :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. daj koniecznie znać czy sposób zadziałał :) bo ja do tej pory tylko na Gabrysi go sprawdzałam :) i u nas leży idealnie :)

      Usuń
  3. Na większych modelach, jak ja, też się sprawdza? Bo może zaryzykowałabym zakup materiału na taką koszulkę. Albo koszuli z SH :P.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę że na większych działa podobnie - pamiętam my kobiety mamy biust :D więc z bluzkami dla nas jest więcej zachodu :) ale bluzki z SH świetnie nadają się do prób :) w swoim zapasie mam jeszcze kilka z cudownym wzorem do przerobienia :)

      Usuń
  4. Coś czuję, że te wykroje dla chłopca, to między innymi z powodu mojej prośby:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. seseseee :D
      staram się sprostać wymaganiom moich czytelników :)

      Usuń
  5. fajny tutek :) na pewno wiele osób skorzysta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, mam nadzieję że tak właśnie będzie :)

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. nadal??? :) ale będziesz chociaż próbować?? :)

      Usuń
  7. Bardzo się cieszę na chłopięce szycie. Niby jeszcze mamy w czym chodzić, ale przyda się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj naprawdę mam nadzieję, że mi się uda :)

      Usuń
  8. Ja też tak robię formę dla dzieciaczków a potem ją tylko modyfikuję i powstają różne bluzki i sukienki :) prosto, szybko i wygodnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno skorzystam :-) Sama do tego doszlas??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sama :D
      wiedziałam, ja docelowo ma wyglądać rękaw do wszycia i tak długo kombinowałam aż mnie oświeciło :)

      Usuń
    2. dzięki - uparta jestem :D

      Usuń
  10. oo to ja czekam na te niewidzialne szwy ;d

    OdpowiedzUsuń
  11. O jaa Ciebie ,musze to jeszcze raz na spokojnie jutro przeczytac :):) U mnie dzisiaj tez prawie 40 stopni bylo,moozna sie ugotowac :) Getry uszylam :) Ale tak jak w poscie napisalam zajelo mi to wiecej jak niecale 20 minut :):) No ,ale to przez to szycie na raty ,taaka piekna pogoda ,ze na basen jezdzimy :) Milego wieczorka Ci zycze :) Pozdrawiam :) Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super!!! nie szkodzi, że dłużej początki zawsze takie sa bo człowiek zastanawia się po dwieście razy czy aby na pewno dobrze rozumuje!!!
      bardzo się cieszę :)

      Usuń
    2. Jak bedziesz miala checi to zajzyj do mnie :) Z mila checia uslysze opinie Twoja :) Aaa dlugo bo na raty szylam je :) Wczoraj wycielam szablon i juz musialam sie szykowac na basen :) A po basenie i tym sloncu nie mialam sil juz. U nas wczoraj i dzisiaj ponad 30 stopni. W aucie mielismy nawet 40 :) Zyc nie umierac :) Buziaki

      Usuń
  12. Na razie czasu mi brak, ale jak tylko go będę miała biorę się za wykroje i szycie dla Lenki :) U mnie było dzisiaj 34 st. w cieniu....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ło matko i córko!!! u nas jutro ma być tyle ;/

      kocham moje poddasze ale dziś śpię na dole u córki bo w sypialni nie mam czym oddychać :(

      Usuń
  13. Ja często też robię w taki sam sposób formy...i uwielbiam takie modernizacje z niczego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawda, że takie kombinowanie daje sporo radochy?? :D

      Usuń
  14. No rewelacja.Ja tak robiłam z sukienkami, ale chyba spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  15. Odpowiedzi
    1. muaaa :*
      musimy się wreszcie jakoś z dzieciakami spotkać :D

      Usuń
  16. Paulina, mam pytanie, gdzie kupiłaś materiał w gwiazdki, ten z którego Gabrysia ma sukienkę? Poproszę na maila bdebowska@gmail.com albo FB:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli oczywiście to nie tajemnica:)

      Usuń
    2. nie to nie tajemnica :)
      już wysłałam info na maila :)

      Usuń
  17. Kupiłam już 3 koszule w SH, teraz tylko poszperać w szafie w odnalezieniu idealnie leżącej bluzki, zrobić wykrój i szyć. Do dzieła :) Strasznie podoba mi się ta bluzka uszyta z męskiej koszuli, tylko jak zrobić to marszczenie z przodu? Może wykombinuję coś podobnego. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie instrukcja jak zrobić takie plisy :)
      W ogóle będzie cały post o modyfikacjach podstawowego wykroju - żabot, kołnierzyk, plisy, itp i itd :)

      w skrócie na tą chwilę mogę powiedzieć, że należy złożyć w wąskie zakładki nadmiar koszuli z przodu, spiąć szpilkami i przeszyć prostopadle do plis :)

      Można to zrobić z 1 kawałka materiału, jednak gdy przerabiamy ubrania nie zawsze mamy tyle materiału - należy wtedy po prostu wszyć panel składający się z tych plis właśnie - ja tak zrobiłam :))

      Usuń

Dziękuję za wizytę :) Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad, w postaci komentarza :)