poniedziałek, 17 czerwca 2013

MMS - lato 2013 jak zrobić wykrój leggingsów

Na pierwszy rzut idą leggingsy - chyba najłatwiej się je szyje... ja ostatnio zeszłam poniżej 20min :)
Ale były to leggingsy przerabiane z bluzki w rozmiarze XXL, więc podwinięcie dołu było już gotowe :)

Mój dzisiejszy uszytek :)





No ale od początku - WYKRÓJ

Ja przyznaję się, że mam wykrój zrobiony na podstawie starych leggingsów Gabrysi - po prostu rozprułam je i odrysowałam na kartonie :) leżą idealnie :)
Ale co zrobić jak nie mamy na stanie leggingsów, które nadają się na poświęcenie w imię posiadania wymarzonego wykroju na legginsy??

Otóż odrysowujemy od gotowych, pasujących leggingsów o tak jak na zdjęciu.






Dodajemy po 2cm na podłożenie nogawek i na tunelik w pasie oraz do tego wszystkiego zapasy na szwy.

1- wycinamy potrzebny wykrój


 

2 - materiał składamy prawa strona do prawej i spinamy szpilkami


3 - zszywamy szwy w kolejności
-na przodzie 
-na pupie
-po łuku od wewnętrznej strony ud (jednym szwem obie nogawki)  

4 - obrzucamy górę i tworzymy tunelik na gumkę




5- wciągamy gumkę i leggingsy gotowe!! :)



Prawda, że nie jest już to tak bardzo skomplikowane??

Kilka pomocnych spostrzeżeń:
-leggingsy szyjemy z dzianin, ewentualnie swetrów;
-wykrój układamy prostopadle do nitki, która bardziej się uciąga (wiadomo ma się na udzie rozciągnąć);
-z doświadczenia nie polecam szycia legginsów z punto - łatwo się mechaci;
-jeśli szyjemy z gotowej bluzki pamiętajmy, by idealnie w punkcie zacząć szyć dół nogawek, tak by obie były równe na całej długości;
-jeśli szyjemy z nowej dzianiny możemy albo pierw obrzucić nogawki i dalej postępować jak powyżej, lub podwinąć nogawki po zszyciu wewnętrznych szwów;
-nie przejmuj się jeśli w kroku idealnie szwy nie ułożą się w X - oglądałam sporo sklepowych i im też nie zawsze się to udaje :)
-jeśli szyjesz z dzianiny w paski/kratkę poświęć więcej uwagi na dopasowanie wzoru, wierz mi będziesz bardziej zadowolona z efektu;
-szyjemy szwem overlockowym lub ewentualnie średnio gęstym zygzakiem

Czy leggingsy muszą być nudne?? NIE!! :)
Można je ciekawie zaaranżować, oto kilka pomysłów:

-możesz dodać kokardki/guziczki na nogawkach od zewnętrznej strony (osobiście nie polecam zamków- mimo ładnego wyglądu są bardzo niewygodne przy siedzeniu na podłodze - wiem bo sama takie posiadam :)

http://www.craftinessisnotoptional.com/

-możesz dodać ozdobną koronkę na dole nogawek - ale to musi być elastyczna koronka! lub nawet uszyć całe legginsy z elastycznej koronki :)

http://www.berrystyles.com/

-możesz dodać na pupie kieszenie

www.ce-la-faccio.blogspot.com

-możesz podzielić wykrój tak, by od wewnętrznej strony był inny, kontrastujący kolor :)

http://www.mesewcrazy.com/

- możesz wykorzystać rękawy ze swetra :)


-można szyć leggingsy dla chłopców, tylko nalezy pamiętać by nie były bardzo obcisłe... chyba że mamy zimę i zależy nam na kalesonach :)

http://www.etsy.com/

Tak właśnie liczę, że razem z dzisiejszymi uszytymi leggingsami, robi mi się magiczna liczba sztuk 13 :)

A wam, która wersja najbardziej się podoba?? :)
ja do tej pory szyłam same gładkie... a nieee jedne z guziczkami były :) ale te koronkowe za mną chodzą od jakiegoś czasu :)







47 komentarzy:

  1. Noo doczekalam sie :):) To ja jutro sprobuje z rana :):) Baardzo spodobaly mi sie te z koronki :) Zameczki ,kokardki wszystko fajnie wyglada ,ale i przeszkadza :) Za to kieszonki suuper pomysl :) Trzymaj kciuki boo u mnie to na pewno bedzie trwalo dluuzej jak 20 minut :) hihi Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wieeemmmm późno :) ale wcześniej psiałam post na nasz grupowy blog www.szczecinszyje.blogspot.com -> potem obiad, pobudka młodej i nawet nie było keidy na spokojnie skończyć tego postu o leggingsach :)

      Niby takie nic a jednak czasochłonne :) tym bardziej się cieszę, że się komuś przyda :D

      Usuń
    2. Jak dla mnie lepiej pozno jak wcale :):) Fajnie wytlumaczylas to tez mnie cieszy :) Przynajmniej rozumiem co i jak :):)

      Usuń
    3. dzięki :) cieszę się że post jest zrozumiały :)
      wiesz staram się tak pisać, by naprawdę osoba, która nie wie nagle zaskoczyła i już wiedziała hehe :)

      bardzo cieszy mnie, gdy ktoś za sprawą moich rad sprawia sobie frajdę w postaci jakiejś uszytej rzeczy :D

      Usuń
  2. Prosto i szybko wyjasnione... nie to co moje wypociny hihihihi
    Czekam na wiecej :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam tendencję do zdań wielokrotnie złożonych - zdaje sobie z tego sprawę i staram się skracać myśli do minimum, żeby właśnie nie zapętlić się za bardzo :)

      kolejne projekty w połowie gotowe ale to jeszcze chwilka bo w międzyczasie patchworki zamówione czekają na zszycie :)

      Usuń
  3. Ekspresowe tempo szycia! Ja jeszcze poniżej 2 godzin z szyciem czegokolwiek nie zeszłam - no ale wiadomo, ja początkująca jestem :). Fajny tutek - dodam do przydatnych linków na zaś, jeśli zostanę obdarzona w przyszłości córką :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia uszyj sobie leggingsy :) ja się zabieram za jedne dla mnie właśnie :) mam fajny burgundowy materiał... :)

      aaa no i ja szyję na overlocku - to samo z siebie skraca czas szycia :)

      Usuń
  4. No ja już od dawna dumam nad krótkimi leginsami dla małej. Może w końcu od dumania przejdę do konkretów? Gorzej bo nie mam overloka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wczesniej szyłam za pomocą ściegu overlockowego i nic się z nimi w użytkowaniu nie działo :)

      małe są fajne - w sam raz do piaskownicy, żeby piasek nie naleciał gdzie nie trzeba :D

      Usuń
  5. Super. Już kiedyś widziałam gdzieś podobny sposób szycia leginsów,a że leginsy raczej dziewczyńskie to zignorowałam.ale to zdjęcie z męskimi które pokazałaś, jest super, więc muszę uszyć. Fajny tutek:)A mi najbardziej się podobają te sweterkowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no powiem ci ze ja ostatnio sporo chłopaków widzę w takich troszkę szerszych leggingsach :) i te w ogóle nie wyglądają na takie po starszej siostrze :)

      Usuń
  6. Przeczytałam opis dwa razy i zrozumiałam :) Dziękuję ci bardzo.
    Postaram się w tym tygodniu uszyć dla córci choć i o sobie myślę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się niezmiernie :D jestem ciekawa jakich kolorów użyjesz? :D

      Usuń
  7. Urocze leginsy, muszę takich mojej królewnie naszyć :) Oraz wysłałam Ci maila :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no u nas leggingsy królują :D zwłaszcza, że młoda sama uczy się ubierać - więc większość rzeczy będzie miękka i łatwa do założenia dla 3 latka :)

      na maila odpiszę w południe ok?? :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. dzięki bardzo!!! :) fajnie to z Twoich ust usłyszeć :D

      Usuń
  9. Muszę się przyznać, że podglądam Twoje prace od jakiegoś czasu. Sama nie szyję ubrań, ale kto powiedział, że nie mogę zacząć? :) I żal mi tylko, że w domu mam dwóch chłopców (żeby nie powiedzieć trzech - łącznie z tym najstarszym zwanym mężem :))) ), bo rzeczy które prezentujesz dla swojej córki są świetne. Jakież było moje zaskoczenie, gdy zobaczyłam te legginsy w wydaniu chłopięcym - super! Może więc jednak się skuszę?
    Świetny pomysł z MMS - gratuluję! Czekam z niecierpliwością, na kolejne odsłony...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się cieszę :D
      ja wiem, że z chłopcami jest większy problem (z tymi dużymi też :D)sama mam dwóch synów - chrześniaków i czasami zachodzę w głowę co im można własnoręcznie zrobić :)

      będę się starała za każdym razem coś chłopięcego wrzucić - jak nie mój pomysł to inspirację z internetu :)

      szycie ubrań jest fajne!! a już dla dzieci to w ogóle :)

      Usuń
  10. Świetne! I 100% pewność, że nikt takich nie będzie miał :) Mi się udało ostatnio kupić w sh legginsy w paski i są właśnie większe, luźnie i idealne dla mojego Tymka :) Te sweterkowe - bomba :) Ach, jak Ci zazdroszczę overloka, bez niego to już nie wyjdą tak dobrze uszyte...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) no właśnie :) chodzi o to, że na pewno nie pomyli się dziecka w piaskownicy hehehe :)

      overlock jest cudowny, ale te leggingsy szyte ściegiem overlockowym, tez są bardzo dobrej jakości :) serio serio :)

      Usuń
  11. Bardzo podobają mi się Państwa zdjęcia!! Z góry przepraszam za prywatę, ale potrzebuje pomocy w rozreklamowaniu FrontPage https://www.facebook.com/pracowniaODE
    Będę wdzięczna za każde polubienie, bardzo mi na tym zależy, to pracownia mojej koleżanki, pewnie każdy z Was wie jak początki potrafią być trudne, pozdrawiam serdecznie. Pracownia ODE

    OdpowiedzUsuń
  12. ja niestety szyję normalnym ściegiem i czasem mamy przez to dziurki po rozciągnięciu :D
    w sumie mam ściegi elastyczne, ale jakoś za wolno to idzie... :D
    overlocka bym chętnie kupiła, ale boję się, że nie ogarnę ilości nitek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ogarniesz ogarniesz :D
      a teraz będziesz szyć przecież dwa razy więcej :) overlock bardzo ułatwia szycie, nie tylko dzianin :)

      Usuń
    2. to kupię i ściągnę cię do siebie, udzielisz mi korepetycji :D daleko nie masz :D

      Usuń
  13. Dlaczego zszywanie kroku odbywa się najpierw, a nogawek później? To ułatwia dopasowanie szwów w krzyż? Ja się nie czepiam, tylko tak pytam, bo intuicyjnie bym najpierw zszywała nogawki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że właśnie chodzi o to, by szwy były bardziej dopasowane...
      w sumie nigdy nie zaczynałam od nogawek... pewności nie mam :)

      Gdy szukałam instrukcji w internecie jak szyć spodnie to były właśnie pokazane dwa sposoby - jeden ten co ja użyłam powyżej, a drugi to taki, że pierw zszywa się nogawki, a później wkłada się jedną nogawkę w drugą, prawa strona do prawej, i dopiero zszywa górę, również jednym szwem :) ja musiałam zobaczyć to na filmie, żeby załapać o co chodzi :) bo opisy, m.in w Burdzie były zagadkowe :) jak nogawkę w nogawkę? hehee

      A projekt MAMA MI SZYJE powstał po to ,żeby było łatwo i szybko :) Bo przy dzieciach ciężko jest znaleźć wolny czas na dumanie :)

      Usuń
    2. Bardzo dziękuję za odpowiedź:)

      Usuń
  14. Przekonałaś mnie do szycia legginsów. Nawet nie przypuszczałam, że to takie proste. Przez wakacje zrobię zapasy dzianin i we wrześniu Pola będzie miała gotową wyprawkę :)
    Dzięki serdeczne za świetny tutorial!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja cieszę się bardzo :D właśnie o taki odzew mi chodziło :D

      Usuń
  15. Świetna lekcja szycia, a modelka stworzona do zawodu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki wielkie :D
      leggingsy niby taka prosta rzecz, a zawsze odkłada je się w czasie :D czas je odczarować :)

      Usuń
  16. Właśnie zdałam sobie sprawę że legginsów córce jeszcze nie szyłam :( ale dzięki tobie napewno to nadrobię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!! marzy mi się wielkie zdjęcie wszystkich leggingsów uszytych pod wpływem tego posta :D

      Usuń
  17. Super leginsy! :)) Muszę poszukać, czy mam jakiś materiał :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na pewno się znajdzie :D trzeba tylko krytycznym wzrokiem popatrzeć na swoją szafę :D

      Usuń
  18. Super, super, super!

    Najbardziej przypadły mi do gustu te ze swetra - bomba!

    Spróbuję uszyć dla mojego Antuana jakieś dresowe, tylko muszę materiał wykombinować:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. potnij mężowi starego t-shirta :D będzie jak znalazł na lato :D

      Usuń
    2. No widzisz, tak do mnie mów!

      Teraz nie mam wymowki, cholera... ;)

      Usuń
    3. :D
      grunt to wyzwolić w sobie kreatywność :)

      Usuń
    4. Uszylam w końcu... wprawdzie z zupełnie innego tuta, ale myślami byłam z Tobą, bo to właśnie z tej koszulki, o której mi podpowiedziałas:D trochę czasu upłynęło, heh. Tak jakby... rok!?

      Usuń
  19. Znakomity pomysł jeśli mogę dołączyć do całej zabawy dołączam, jakoś tak zawsze na odległość z rozciągliwą bawełną byłam ale Ty mnie przekonałaś i powstały 2 pary geterków dla mojego urwisa http://divianaart.blogspot.com/2013/06/dzyndzelki-geterki-i-scinki.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj! Świetny pomysł z tymi legginsami :) Dodałam link do Twojego posta w spisie pomysłów: http://vaylebyme.blogspot.com/2013/12/daj-tkaninie-nowe-zycie-spis-pomysow-diy.html Masz coś przeciwko? Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Właśnie moja córka biega w uszytych wg twoich wskazówek legginsach.Banalnie proste! Dzięki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę :) Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad, w postaci komentarza :)