piątek, 28 czerwca 2013

MMS - lato 2013 - Jak wszyć rękaw do bluzki

Witajcie,

dziś z serii MAMA MI SZYJE chciałabym Wam pokazać jak prawidłowo wszywa się rękaw do bluzki, i dać kilka rad przydatnych przy szyciu z dzianiny :)



Ale od początku : CO POTRZEBUJEMY?

-wykrojone z materiału (na zdjęciu powyżej dzianina) przód i tył bluzki plus 2 rękawy.



1- bluzkę zszywamy na ramionach, a następnie układamy na niej prawą stroną do prawej rękaw



2- spinamy szpilkami lekko uciągając tkaninę, ale nie za mocno! gdy robiłyście wykrój z t-shirta to uzyskałyście rękaw w odbiciu lustrzanym,
+tkaninę trzeba będzie kontrolować przy szyciu, może Wam się wydawać, że coś jest nie tak, ale wierzcie mi tak musi być :)

 3 - tak będzie wyglądał Wasz wszyty rękaw :)
+nie zrażajcie się gdy za pierwszym razem rękaw nie będzie idealnie wszyty, mój pierwszy też miał tzw "bufki" :) bo bałam się uciągnać tkaninę przez co pomarszczyła się na ramionach :)
Teraz wystarczy zszyć jednym szwem odcinek od początku rękawka do końca dołu bluzki





Na koniec wykończamy dekolt oraz dół, i bluzka gotowa!!

W moim modelu wykorzystałam bluzkę z SH, która oryginalnie miała wszytą w rękawki i dół bluzki gumkę - wykorzystałam to :) zawsze to jakieś urozmaicenie, oraz mniej pracy dla mnie przy obszywaniu brzegów :)

Jeśli nie macie możliwości wykorzystania oryginalnego obszycia ( bo np szyjecie z nowego materiału) to radzę obrzucić go na overlocku, lub ściegiem overlockowym. Jeśli go nie posiadacie, to po prostu podwinąć materiał dwa razy :) i przeszyć zwykłym ściegiem prostym. To samo tyczy się zadań z wykończeniem dekoltu.

WAŻNE:
+podczas krojenia ważny jest kierunek nitki (tak samo jak w tkaninie)
+podczas szycia z dzianin nie rozciągamy materiału (chyba, że zależy nam na falującym wykończeniu brzegu)
+jeśli mimo starań, materiał trochę się pofalował radzę użyć żelazka, a w zasadzie pary z niego do nawilżenia - wówczas włókna trochę się naprostują :) ja tak uratowałam kilka bluzek :)
+jeśli mimo wszystko boisz się rozciągnąć dekolt przy szyciu - radzę podkleić na czas szycia materiał flizeliną :) raz, że usztywni to troszkę i nada formę modelowi, a dwa macie pewność, że nie bedzie nic odstawać przy szyi :) 
+gdy materiał i tak się zbyt mocno uciąga, radzę zmniejszyć nacisk stopki ( poluzować transporter, który pod stopką przesuwa nam materiał podczas szycia)
+do dzianin nie są potrzebne specjalne nici elastyczne+do dzianin powinno używać się specjalnych igieł - mają one zaokrąglone ostrze...aczkolwiek zdarzyło mi się szyć normalną igłą i tragedii nie było :)

W razie dodatkowych pytań śmiało piszcie - odpowiem, jeśli tylko będę umiała :)

Oczywiście długość rękawka możecie sobie dowolnie regulować.





Ja od razu machnęłam dwie bluzki :) 
Materiał również recyclingowy - z bluzki na ramiączkach bluzka z rękawkiem.








W kolejnym poście garść inspiracji bluzkowych z użyciem przeróżnych rękawów :)

16 komentarzy:

  1. Jakąż masz fajną modeleczkę :) No zmobilizowałaś mnie na całego do szycia nawet dzianin bez owerloka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bez overlocka też da się - wiadomo ciężej ale ścieg overlockowy czy zyg zag też daje radę :) ja tak szyłam wcześniej :)

      Usuń
  2. Bardzo podoba mi się to jak obszywasz dekolt. Jest perfekcyjny! Ja mam problemy z tym ostatnio... Wszystkie porozciągane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. poluzuj transporter - u mnie to był strzał w 10! :) nic nie rozciągnięte :)

      Usuń
    2. A co było po lewej stronie, bo Gabrysia na ostatnich zdjęciach ciągle tam zerka:)

      Usuń
    3. telewizor i bajka :D Roszpunka :D

      Usuń
  3. Śliczne bluzeczki! A modelkę masz idealną, cudna jest! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi to wygląda na szefową zamieszania "rękaw zrób mi tak długi... albo nie - taki długi" :-)

      Usuń
    2. Dzięki heheh teraz trzeba uszyć 3 bluzki - z krótkim rękawkiem, z rękawem do łokcia i takim długim :)

      albo nie czytać następnego postu bo będą zakładki, rękawki tulipany, mini falbanki i militarny styl :) niestety nie dałam rady dziś tego wrzucić bo młoda chora i domaga się uwagi :)

      Usuń
    3. Brzmi obiecująco, pewnie jak zawsze kawał dobrej roboty :-)

      Usuń
    4. Mam nadzieję, że się spodoba :D

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ania nic tylko szyć!! :)
      ja dziś dostałam zamówione materiały na patchworki... ale są tak śliczne, że już planuję z nich młodej sukienki poszyć :D

      Usuń
  5. Sliczne bluzeczki :) Jutro jade do Ikea to poszukam jakiegos ladnego materialu dla malej na sukienke :) I bede szyc z rekawkiem ,albo bez zoobacze co wyjdzie :):) Milej niedzieli Ci zycze :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę :) Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad, w postaci komentarza :)