niedziela, 23 czerwca 2013

MMS - lato 2013 - jak uszyć bluzkę, tunikę, sukienkę cz.1

Witajcie, dziś będzie o bezrękawniku :)
Zarówno w formie bluzki, tuniki czy sukienki, bo do wszystkich tych 3 części garderoby posłuży nam wykrój, który mam nadzieję już zrobiłyście na podstawie TEGO postu.
-> wersja dla chłopaka też będzie :)




Moja sukienka miała być trochę w stylu lat 60. :)

Ale od początku...

1-Krok pierwszy : co potrzebujemy i małe rady
+potrzebny będzie zamek kryty, wykrój x2 (drugi komplet na podszewkę, dzięki której uzyskamy efekt niewidocznych szwów), stopkę do wszycia zamka krytego, kupon materiału na dół sukienki (bo ja podzieliłam mój krój podstawowy na karczek i ciut szerszy dół z zakładkami)
+pamiętaj, że dzieląc plecy, by zrobić miejsce na zamek dodać po 7mm na szwy (7mm to rozstaw stopki)
+gdy robiłaś wykrój z t-shirta to radzę pogłębić ciut wykrój dekoltu
+tym sposobem można szyć bluzki za pomocą zwykłego ściegu prostego (plus zygzak na łączeniu karczku i dołu bezrękawnika)



2- spinamy szwy na ramionach, a następnie zszywamy - to się tyczy i właściwego materiału i podszewki



3- radzę rozprasować szwy - materiału właściwego zapas na plecy, a podszewki zapas na biust (lub odwrotnie) pozwoli nam to uniknąć zgrubień materiału na ramionach



4- układamy na sobie, prawymi stronami do środka, materiał właściwy i podszewkę, po czym spinamy szpilkami



5- przeszywamy : krawędź szyi, krawędź zapięcia na plecach, krawędzie pach ( nie zszywamy dołu i szwów bocznych!)



6- obszyty materiał wywijamy na właściwą stronę i rozprasowujemy do pożądanego kształtu, jak widać na załączonym obrazku szwów nie widać :) 
+radzę obciąć delikatnie rogi ze zgięciem 90stopni, dzięki czemu po wywinięciu będą tworzyły ładne kąty



7- teraz czas na zszycie szwów bocznych, układamy je na sobie prawa strona do prawej, podszewka do podszewki , materiał właściwy do materiału, tak jak na zdjęciu i przeszywamy




8- stębnujemy uzyskane niewidoczne szwy, przez co stają się jeszcze bardziej trwałe no i wykończenie wygląda bardziej profesjonalnie :)



9- czas na wszycie zamka
+wpinamy go szpilkami do bluzki tak, by był niewidoczny i przeszywamy
+można go dodatkowo ostębnować
+wszywając zamek w ten sposób, radzę dobrać nić na szpulce do koloru zamka, a kolor nitki górnej do materiału właściwego, będzie bardziej estetycznie





10- teraz pora na połączenie karczku z dołem
+tkaniny wkładamy jedna w drugą ( ja wcześniej materiał na dół zszyłam w tubę, a dół podwinęłam na pożądaną długość)
+spinamy szpilkami i ewentualnie jest tu miejsce na ułożenie zakładek, jeśli takowe potrzebujemy)




GOTOWE :)




A jak można zmodyfikować ten wykrój i sposób szycia?? oj różnie różnie :)

Poniżej kilka propozycji :)

-> robiąc kwadratowy dekolt i guziczki na plecach zamiast zamka

http://ciaoco.exblog.jp/17319657

->robiąc jedno zapięcie na ramieniu


http://www.etsy.com/listing/118925469/girls-sleeveless-dress-pinafore-style?ref=pr_faveitems&atr_uid=32141325
->dodając koronkę/tasiemkę na linii zszycia karczku i dołu


www.zara.com
-> dodając kieszonki lub pseudokieszonki :)


www.zulily.com
-> robiąc z tyłu kokardę zamiast guzików czy zamków


http://www.nosinvalentina.com/tienda/vestido-nudo-espalda-raya-roja/
-> dodając wszelkiego rodzaju kołnierzyki


www.homemadebyjill.blogspot.com
-> robiąc zapięcie z przodu


http://anumiki.blogspot.be/2013/04/peplum-top-for-little-girls.html
-> wszywając wszelkiego rodzaju falbanki


http://pinterest.com/pin/575053446140428410/
-> biorąc koronkę jako materiał właściwy
 
http://www.zulily.com/p/blue-lace-a-line-dress-toddler-girls

->i jeszcze by tak można i można :D

Ale czy można wykrój podstawowy wykorzystać przy szyciu dla chłopaka?? 
TAK TAK TAK!

Mi niestety nie udało się, jak zapowiadałam, wykorzystać małego modela, bo pech chciał, że przyjechał do nas na wakacje już bardzo chory :( więc same rozumiecie że co innego było priorytetem...

Ale czego nie ma w internecie tego nie ma na świecie!!

Pokazałabym Wam dokładnie to samo :)


http://www.danamadeit.com/2013/03/tutorial-muscle-tees.html
Po bardzo przejrzyście napisany tutorial zapraszam o TU:

Jestem bardzo, bardzo ciekawa jak Wam idzie szycie drogie mamy?? :)

Piszcie i koniecznie chwalcie się!!! :)

14 komentarzy:

  1. Super, ja sobie jakoś poradziłam i moja sukienka dla małej uszyta, ale na pewno wykorzystam twoje rady przy szyciu następnej sukienki.Taką z podszewką też szyłam. Getry natomiast zgodnie z twoimi radami uszyłam, miałam ci przesłać na maila tylko coś mi wyskakuje, ze nie ma takiego adresu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest jest :) nailaa.blog@gmail.com :) pewnie przekopiowałaś z (at) zamiast @ :) ale dzięki temu ja dostaję mniej spamu na skrzynkę :)

      cieszę się że się udało :)
      myślę że jeden post lub nawet kilka mogłoby być o Waszych pracach :)

      Usuń
  2. Bardzo fajnie mieć podstawowy wykrój i na nim bazować, z falbankami i marszczeniami jeszcze nie próbowałam ale wszystko przede mną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aż mi się wierzyć nie chce że jest coś w dziecięcej garderobie czego jeszcze nie uszyłaś :D

      Usuń
  3. Jejku jaka słodka. Teraz to już muszę siąść i coś uszyć dla moich dziewczyn. Pewnie dopiero w przyszłym tygodniu coś mi się uda, ale co tam grzech nie spróbować, taki fajny tutek. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki!! cieszę się że tutek się podoba i wiadomo co co w nim chodzi :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. hahaha ile ja się nastrzelam fotek żeby uchwycić jakąś "normalną" :D

      Usuń
  5. świetny tutek :) coraz bardziej motywujesz do szycia dla dzieczków :) Moja co prawda ma już pełną szafę ale ciuszków nigdy za wiele :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę!!

      Mnie wydawało się że też ma szafę pełną, ale po przejrzeniu krytycznym okiem okazało się, że tzw. "przedszkolne" ubrania stanowczo wymagają uzupełnienia :) tak, żeby było jej wygodnie samej się rozebrać :)


      Zresztą ubranek za 1zł nigdy nie ma dość :D nie jest wtedy aż tak bardzo żal, jak np plama nie chce zejść...

      Usuń
  6. Dobra robota, fajny tutek, ciekawe inspiracje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! :) inspiracji jest więcej :)
      w następnym poście będą wariacje z użyciem rękawka :)

      Usuń
  7. Poprostu Bossssssssssssssskie! ja też chcę takie szyć:((
    mam nadzieję że z tobą mi się uda, choć maszynę to ja mam bardzo podstawowa:(

    OdpowiedzUsuń
  8. Wielkie dzięki za ten tutorial!!!
    Właśnie takiego szukałam... bardzo chcę uszyć córci pierwszoklasistce małą czarną do białego koronkowego kołnierzyka. Wszystko klarownie wyjaśniłaś-super!
    Pozdrawiam i będę zaglądać częściej.Sabik

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wizytę :) Będzie mi bardzo miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad, w postaci komentarza :)